Mac FaceTime hiba javítása „There is no connected camera”
„There is no connected camera”, magyarul „Nincs csatlakoztatott kamera” értesítő jelenik meg a FaceTime – korábban iSight – felhasználók képernyőjén.
A problémát sokan hardveres eredetűnek gondolják, egy áthúzott kamera logó jelenik meg fekete képernyőn. A jelenség tapasztalható Mac, iMac, MacBook Air / Pro valamint az OS X Lion verziókon és a Maverics rendszeren is, szinte bármilyen alkalmazásban, ami az első kamerát használja.
A hibát esetenként kijavítja, a rendszergazda által gyakran javasolt, egyszerű megoldás: a rendszer újraindítása. Ez viszont sok esetben kényelmetlen és időigényes.
Az Apple fórumok tapasztalatai szerint létezik egy másik lehetőség, mely szintén orvosolja a problémát és nem igényel újraindítást.
– Lépjünk ki minden alkalmazásból amely a FaceTime kamerát használja;
– Nyissuk meg a Terminal ablakot (OS X alatt az /Applications/Utilities könyvtárban található);
– Írjuk be a következő parancsot és üssünk Entert;
sudo killall VDCAssistant
– Amennyiben kéri a rendszer, írjuk be a rendszergazda jelszót;
– Indítsuk el a kamerát igénylő alkalmazást!
Mi történik a háttérben? Bizonyos esetekben, amikor egy korábbi alkalmazás használta a kamerát, a VDCAssistant nem megfelelően állítja le a folyamatot, így az blokkolva van más programok számára. A fenti paranccsal leállítjuk a beragadt folyamatot.