Hogyan lehet egy gépen egyszerre több email címet használni?
Ha többen használnak egy gépet vagy laptopot, bosszúságot okozhat az illetőknek, ha folyton újra be kell jelentkezniük az email fiókjukba, mert a társuk kijelentkezett. Email írása a házmesternek, igazgatónak, rendszergazdának; felállsz öt percre, de mire visszatérsz, valaki odaült, és percek mennek el, míg újra előbányászod a megkezdett emailt.
Sok felesleges konfliktustól óvhatja meg az embert, ha ilyenkor nem kijelentkezik a másik emailjéből, hanem vele párhuzamosan megnyitja a sajátját.
Ez rendkívül egyszerű: ha azt látjuk, hogy a másik bejelentkezve maradt, nincs semmi probléma, hiszen gmailen lehetőség van párhuzamosan több fiók használatára is. Kattintsunk a jobb fölső sarokban található profilkép ikonra, de a megjelenő táblán a „Kilépés” helyett a „Fiók hozzáadását” válasszuk.
Fontos megjegyezni, hogy a Google Drive-ot csak az tudja használni, aki eredetileg bejelentkezett (tehát olyan nem, aki „csak” hozzáadta a fiókját). Ha tehát meg szeretnénk nézni a dokumentumainkat, meg szeretnénk nyitni egy Drive-os csatolmányt, amit ismerősünk küldött, akkor sajnos / nem sajnos át kell jelentkeznünk a saját fiókunkba.
Azzal sem árt tisztában lennünk, hogy bár hozzáadtuk a fiókunkat, a számítógép vagy laptop számára az elsődlegesen bejelentkezett email cím lesz a kiemelt. Ha például a google keresőbe beírjuk, hogy „docs.google.com”, akkor az ahhoz a fiókhoz tartozó dokumentumokat adja ki. Sőt, ha létrehozunk új dokumentumot, azt is a „fő” email címhez tartozó Drive-ba menti. Ez akkor is így van, ha pillanatnyilag nincs megnyitva az email, vagy csak a mi hozzáadott fiókunk van megnyitva. A google számon tartja, melyik cím jelentkezett be elsődlegesként.