2017 októberében a Microsoft leállítja az Office 2007 termékek kiterjesztett támogatását
Informatikai üzemeltetők és rendszergazdák figyelem! A Microsoft Office 2007 és az Exchange 2007-es kliens és szerver szoftver támogatása 2017 októberében megszűnik.
A premier státuszú nagyvállalatok számára a kiterjesztett támogatásról szóló egyedi megállapodások véget érnek. A változás indoka az Office 365 előfizetések növekedése.
A Microsoft az alábbiak szerint nyilatkozott a témáról:
„A Microsoft terméktámogatási ciklusokra vonatkozó szabályzata szerint az Office 2007-es termékek támogatása 12 hónap múlva lejár. Ezután nem biztosítunk egyedi támogatást az Office termékek egyik verziójára sem (Exchange Server; Office Suites; SharePoint Server; Office Communications Server; Lync Server; Skype for Business Server; Project Server és a Visio).”
„Korábban az Office termékekre premier támogatási szerződéssel rendelkező ügyfeleink egyedi támogatást kaptak, viszont tapasztalataink szerint az Office 365-re való átállás miatt csökken az egyedi támogatásra való igény. Fontos, hogy a változás csak az egyedi megállapodásokra vonatkozik, nem érinti az általános terméktámogatásokat.”
„Mint mindig, javasolt a kijelölt ügyfélkapcsolati menedzserrel egyeztetni az egyéni migrációs tervekről, továbbá megfontolandó szolgáltatásaink igénybevétele: helyi telepítés esetén a Software Assurance Deployment & Planning Services, felhő migrációk esetén a Microsoft Fast Track.”
A SP 3 szervízcsomaggal ellátott Microsoft Exchange 2007 kiterjesztett, ingyenes támogatása 2017 áprilisában jár le, a Office 2007 SP 3 szervízcsomag esetén pedig ugyanez jövő október végén következik be.
A helyi telepítésű Microsoft szoftverek esetén az általános támogatás jellemzően öt év – ezalatt a Microsoft ingyenes javítócsomagokat és javításokat biztosít, többek közt biztonsági frissítéseket is. Amikor a termék kilép az általános támogatási szakaszból, átléphet a kiterjesztett támogatási szakaszba (ált. szintén öt év), ami azt jelenti, hogy a rendszergazda vagy felhasználó ingyenes biztonsági javításokat kap, de minden más frissítés fizetős és külön licensz szerződés köteles.
A „támogatás vége” pedig azt jelenti, hogy nincs több javítócsomag és javítás az egyes termékekhez – se ingyenes se fizetős, se biztonsági típusú se másmilyen. Ezidáig a Microsoft a premier ügyfelek számára megengedte, hogy ezt egy feláras, egyedi támogatást biztosító szerződéssel megkerüljék, amennyiben fel tudtak mutatni a termék újabb verziójára való migrációra vonatkozó konkrét tervet. (Itt található példa Windows Server 2003 egyedi támogatási megállapodásra.)
Bár a Microsoft hivatalos közleményében nem szerepel, elképzelhető, hogy a premier ügyfelek mégis kapnak némi haladékot a Service Pack 3 szervízcsomaggal ellátott Exchange 2007 esetén: egyszeri hat hónap hosszabbítással megkaphatják a legfontosabb biztonsági frissítéseket 2017 április és október között. De ezután a 2007-es Office kliens és szerver termékekre már ez sem lesz elérhető.
Forrás: ZDNet.
További érdekességekért keresse fel rendszergazda blogunkat!