Rendszergazda szolgáltatás

IT üzemeltetési és rendszergazdai szolgáltatásokat nyújtunk kis-, közepes- és nagyméretű cégeknek, szervezeteknek.

Kik a rendszergazdák?

A rendszergazdák olyan magas szintű informatikai ismerettel rendelkező szakemberek, akiknek legfontosabb feladatuk az informatikai rendszerek és szolgáltatások folyamatos, megbízható és biztonságos üzemeltetése. A rendszergazdák felelősek a hardver- és szoftvereszközök kezeléséért, hibaelhárításáért, licenceléséért és frissítéséért.

Szüksége van jó rendszergazdai szolgáltatásra?

Az automatikus kalkulátorunkkal 1 perc alatt megtudhatja, hogy Önöknél kb. mennyibe kerülne a DOIT-tal megoldani az informatikai rendszer üzemeltetést.

Milyen feladatokat látnak el a rendszergazdák?

Az üzemeltetés rengeteg kisebb feladatból épül fel, így sok mindenre oda kell figyelni, hogy a rendszerek megbízhatóan és problémamentesen működjenek. A rendszergazdák munkája a technika fejlődésével együtt változik és alkalmazkodik a körülményekhez. Ennek hatására a munka folyamatosan új, különféle teendővel egészül ki.

A rendszergazdáknak jártasak kell lenniük a szerverekkel, asztali számítógépekkel, hálózatokkal, adatbázisokkal és információbiztonsági rendszerekkel való munkavégzésben. Ismerniük kell az operációs rendszereket, mint például a Linux vagy Microsoft. A felhőalapú számítástechnikai ismeretek is egyre inkább elengedhetetlenek a munkához.

A hibaelhárítás, a tűzfalak kezelésének és a műszaki támogatás nyújtásának képessége azonban nem az egyetlen készség, amelyre a rendszergazdáknak szüksége van. Az emberi készségek éppúgy szükségesek a rendszergazdák számára, mint a technikai ismeretek, mivel számos területen érintkeznek az emberekkel. Amikor az IT-szolgáltatások lelassulnak vagy teljesen leállnak, a rendszergazdáknak képesnek kell lenniük arra, hogy akár stresszhelyzetben, nyomás alatt dolgozzanak, felmérjék a kialakult helyzetet, és gyorsan, az összes felhasználó számára a legjobb döntést hozzák meg.

A DOIT informatikai üzemeltetési és rendszergazdai szolgáltatásai közül néhány:
Milyen feladatokat látnak el a rendszergazdák?

Monitoring

Az a folyamat, amelyben az IT-környezet hardvereinek és szoftvereinek működésére vonatkozó mutatóit gyűjtjük annak érdekében, hogy biztosíthassuk az alkalmazások és szolgáltatások optimális működését. A szolgáltatás preventív hibakezelést tesz lehetővé. Ha a felügyeleti rendszerünk olyan változásokat észlel, amely a számítógép hibájára utal, akkor riaszt minket, mi pedig – szűrve a tényleges hibat – a felhasználókat.

Szerver üzemeltetés

Aagában foglalja az összes olyan megfigyelést és karbantartást, amely az informatikai rendszerek megbízható és optimális működéséhez szükséges. Napjainkban, egy jól működő szerver a vállalkozások életében a napi munkavégzéshez elengedhetetlen, ezért alap felétel, hogy az üzemelés megfelelően tervezett, felügyelt és karbantartott legyen. A szerver üzemeltetés alá tartozó szolgáltatások mind a megelőző hibakezelésre irányulnak. A prevenció célja, hogy még azelőtt észleljük és lehetőleg elhárítsuk a hibát, mielőtt az megzavarná a felhasználók munkáját és fennakadást okozna.

Rendszergazda szolgáltatás

Tartalmazza mindazokat a rendszerüzemeltetési feladatokat, amelyekkel biztosítani tudjuk egy cég működőképes és biztonságos informatikai hátterét, beleértve a hardver- és szoftvereszközök kezelését, hibaelhárítását, frissítését, a szerverek üzemeltetését és a felhasználók támogatását is.

Felhasználó támogatás

A szolgáltatás keretein belül kollégáink az ügyfelek rendelkezésére állnak, és telefonos, távoli eléréses vagy helyszíni kiszállás szolgáltatással segítenek megoldani a felmerült technikai problémákat. Ön csupán felhívja cégünk központi telefonszámát, elmondja a problémát, és átadja munkatársunknak a számítógépe vezérlését pár klikkeléssel. Kollégáink díjcsomagtól függően akár 5 percen belül segítenek távoli asztal elérésen keresztül, szükség esetén pedig, egy előre egyeztetett időpontban, kiszállással, azaz helyszíni munkával oldjuk meg a technikai problémákat.

Riportok a munkánkról

A riportoknak köszönhetően teljes átláthatóságot biztosítunk a munkamennyiségek tekintetében. Automatizáltan tudunk riportot adni a nyitott és megoldott feladatokról, havonta, hetente – vagy akár naponta is. A tételes riportok lehetővé teszik, hogy Önök bármikor felülvizsgálják a szerződést, csökkentsék a díjakat, akár elutasítsák a számlát, ha valamely tételt a megállapodástól eltérőnek látják. Ezt mi nyitottan fogadjuk, hiszen mi is tévedhetünk, ezért biztosítjuk az átláthatóságot.